söndag 18 januari 2009

knäppstare

när Jacob skulle åka och provfota på modellagenturen så blev jag lite orolig.
Hur skulle han hitta?

Åka tunnelbana eller pendeltåg?
Så pass att jag lyckades oroa upp honom också...

Jag kom på att Jesper skulle nog åka till Stockholm han med på fredagen, LInn har flyttat till Stockholm.

När jag förklarat problemet för honom och bad att han skulle ställa upp lillebror så hör jag honom i luren
-wow! ska han till en modellagentur!!
-ja, sa jag
-men, mamma, tycker du att han är snyggare än jag?
-meh, det fattar du väl, jag kan inte jämföra! ni är ju världens finaste båda två!
-joho, du kan jämföra!
-nej! det går inte! ni har ju helt olika stilar och allt
-joho, jämför!
-nej, man kan inte jämföra!
-joho!
-nehej! l'ägg av!
-jag kan jämföra iallafall säger han till slut
jaha? tänkte jag? vaddå, ska han jämföra sig själv med sin bror? på utseendet?
-va? får ja ur mig
-japp hör här!
Jag tycker du ser bättre ut än Adde!

han är inte frisk på en fläck den där!

Inga kommentarer: