torsdag 22 januari 2009

oj!!

jag har en i min närhet som jag brukar höra av mig till
men det är en sån som aldrig (läs sällan) hör av sig tillbaka.

Jag ringer, personen ringer aldrig tillbaka fast den ser att jag ringt.
jag skickar sms och mail men får aldrig ett svar.
Jag funderar ibland om det jag skickar kommer fram.

Vi är alla olika och det är underbart tycker jag. och gillar alla olikheter som finns.
men detta är något jag har svårt att förstå.
Igår ringde personen ifråga för att gratulera.

Jag blev naturligtvis superduper glad!
Vi pratat om ditten och datten sen frågade jag om de kommer på min fest.
lite för att kolla att de fått inbjudan och för att de ska få veta att jag vill att de kommer.
-nja...kanske... vi får se, det vore jätteskoj och vi vill verkligen! Inga skulle vara gladare än vi om vi kunde...
-jamen, kom då! sa jag
-jo,men.... du vet.... vi kanske ska flytta den 1 april...
-jaha, jag förstår! det är mycket inför en flytt och så där. Men går det att klämma in lite festligheter så blir jag glad om ni kommer.
-jamen som sagt....
Vi pratade lite till om div. sen avslutades samtalet.

sen kom tankarna.

Hmmm, jag ska ha fest den 7 februari.
den är ju nästan 2 månader kvar till deras flytt?!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men personen tänker säkert om när denna läst detta på din blogg

Anonym sa...

Supergrattis i efterskott! Bra årgång, de där 69:orna.

Anonym sa...

de läser inte min blogg. men jag kan även säga det till dem. tycker bara att det var lite lattjo.