torsdag 8 januari 2009

priser

jag satt och ringde runt och kollade priser vad det kostar att bo över i sala om det skulle behövas för nån då när jag ska ha fest.

Bed and breakfast låter ju som om det ska vara billigare än hotell, tycker jag!

Bed and breakfast uppe vid gruvan kostar 450kr/ pers.
men då ingick lakan och städning! (tryckte han på.)
jag fick hicka! 450 för bed and breakfast?!?!

ringde sala statt.
där kostade ett dubbelrum 850 kr!
det är alltså billigare att bo på stadshotellet i sala än på salas bed and breakfast?!?

sen provade jag Hotell Svea.
det kostade 590 kr för ett dubbelrum.
där var det förvisso dusch och toa i korridoren.

men det var rätt stor skillnad!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

testa vandrarhemmet vid Mellandammen
Mor

Anonym sa...

Du har inte hört med stiftelsen , sala bostäder...De har tydligen 4 lägenheter i stan som de hyr ut för 50 kr /natten men man måste tydlgen ha minst två nätter...sedan vet jag inte om man måste ha ngn man känner som bor inom stilftesen för att få hyra...
Det var en farfar som hyrdesom kom från stockholm som nämde det för mig före jul på jobbet...en på åkra, bryggeri ,nere på stan men den fjärde visste han inte var den låg...Tydligen ska de vara fina..Värt att höra kanske????

Anonym sa...

Det finns bed and breakfast i huset brevid gamla blomsterverkstan, vid veterinären. //Jennie

Vickiehickietorian sa...

jennie: jag har ju glömt vad det heter!? lilla huset på gården? när jag googlar på det tror google att jag vill ha lite info om LIlla huset på prärien...