måndag 19 januari 2009

förkylt!

juliana har blivit dyngförkyld över en natt.
Igår när vi åkte hem från Uppsala så började hon hosta lite lätt i bilen.
på natten förvärrades det hela så hon fick en skrällhosta emellanåt.
När vi vaknade tänkte jag inte så mycket på det-
har lite annat att tänka på...
skjuts iväg med alla rumpnissar.
åsså få iväg sig själv.

När jag hämtade Juliana sa fröken att de funderat på att ringa hem henne för hon hade så hemsk hosta.

Ikväll har hostade blivit om möjligt etter värre...
vaknar mest hela tiden och fryyyyser och har så har hon ont i benen.

Tänk vad ynkliga och små de är vid såna tillfällen.
Då skulle jag orka bära dem till Kina om det skulle behövas.

Nu ligger vi nerbäddade i "min" säng och hon är belåten
-mamma kraxade det alldeles nyss. Jag ligger perfekt nu.

Det konstiga är att hon är så kall?
hon frågade om jag hade feber för min hand var så varm mot hennes panna...

stackars min lilla lilla flicka!

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj,lilla gumman,det stammer,man skulle kunna bara barnen till Kina om det behovdes...tank vad hon hade det bra och kande sig trygg hos dig...Krya pa dig Juliana!!! KRAM Londonligan.