måndag 26 januari 2009

ska jag ge upp

jag kan inte lära mig illustrator.

Jag fattar inte hur det funkar.
Ibland blir det rätt och jag blir asaglad!
och provar igen och då funkar det definitivt inte!

jag funderar starkt på att ge upp den här kursen.
om jag inte ens kan lämna in den första uppgiften?!

det är ju skandal.

det var fler än jag som aldrig hade jobbat i illustrator sa de men sen har ingen klagat....

jag ska göra att stiliserat självporträtt.
visst jag kan väl kladda ihop ett...
så tänkte jag tills de började ladda upp sina uuuuuurfiiiina självporträtt för att visa vad de gjort.
De har använt "ritdonet", ett as som lever sitt egna liv! och ritat efter sina konturer och färger sen vips så ser vem som helst att det är lika likt som en självporträtt.

fast tur! tänk om jag hade ritat av mig först och skickat in....
då hade väl alla undrat och skrattat sig halvt fördärvade.

jag hatar illustrator

Inga kommentarer: