onsdag 14 januari 2009

politiska jag

Idag har det varit politikprat, på radion.
På den enda kanalen jag får in på jobbet.

Fast nu skulle jag ta chansen och lyssna på vad de olika partierna står för och hur de beter sig.
och beter sig de gör det.
Som svin!
de lägger ner mer tid på försöka göra ner varann och då som en person.
Jag tycker det är konstigt.
Fredrik berättar att han tycker Mona har sagt något dumt.
occh när det är Monas tur talar hon om vad dum Fredrik är.
och så tycker Maude illa om Lars och Lars gillar inte Göran.

Men hallå!!
om det är olika partier som de ska vara ansiktet utåt för så tycker jag att om de ska ogilla nån eller något så kan de väl säga att de gillar inte vad det andra partiet står för oc hskulle vilja veta hur det tänker.
Jag blir lite illamående när de smutskastar varann och tror att de ska vinna röster på det viset.

Jag tyckte att den enda som lät trevlig var Peter.
ni vet..

3 kommentarer:

Anonym sa...

Peter? Menar du Peter Kronberg, den sjungande miljöpartisten?

Vickiehickietorian sa...

är det vinterkvist som är med i miljöpartiet?? nej, har svårt att tänka mig det. Den här sjöng inte alls... jag har tappat efternamet helt? Inte Wetterskog i allafall.

Anonym sa...

javisst ja Peter bytte namn till Vinterkvist.
Peter Eriksson menar du nog http://www.mp.se/peter.asp
ja han verkar faktiskt sympatisk.