fredag 23 januari 2009

oooops

jag hann till Zara!
jag, jacob och halva stockholm inklusive Hannas körslag lag.(?)
Fyyyy f-n vad med folk!!
snabbt inser jag varför jag inte bor i stockholm.

Ögonen kastar sig från klädställ till klädställ.
Var är de finaste klänningarna???
min plånka är laddad!!!
Men det gick knappt att se nånting.
Bara en massa galna hälsingar som sprang omkring och slet i kläderna.
Det var storrea på Zara och alla sångglada hälsingländare gillar tydligen rea...

till slut hittade jag en klänning.
Den fanns i storlek lite större så jag knep den oc hsatte kurs mot provrummet.
Jag hatar att prova kläder!!!
In och ta av mig.
I detta klara ljus se på sin graciösa body.
Hur de bleka bilringarna ringlar sig fram över magen och hänger sig ner över jeansen..
nej fyyyy f-n!
Försöker skynda mig i klänningen.
Blir ohyggligt kissnödig!
så jag står med korslagda ben och drar ner den ljuvliga lilla klänningen som blev ännu mindre när jag drog och ålade mig ner i den...
den var ungefär lika lång som om jag provat Julianas lilla kortkorta kjol...
Det var en ohygglig upplevelse!!!
jag måste ta mig ur denna tingest oc hdet NU innan jag kissar på mig.

Men den sitter fast!!
jag kommer inte ur klänningen.
jag steppar och försöker hålla tillbaka kissnödigheten samtidigt som jag försöker åla mig ur dressen.
ARmarna uppåt strääääck, men vem ska dra?

Jag får paaaanik!
HJälp jag kan inte gå ut i butiken på detta vis.
Armarna uppåt som om jag leker elefant och så mitt bleka häng dallrar runt mig och jag steppar fram med korslagda ben.
Nej, det är inte ens ett alternativ...
jag tar i och riiits!
Klänningen gick sönder...
Snabbt på med mina egna kläder och ut därifrån!

Lägger klänningen i högen med sånt som de ska hänga upp igen och går därifrån med svetten som rinner efter rygg och huvud.
Väntar på att nån ska ropa åt mig
att jag ska få lov att betala klänningen.
men ingen ropar...'och jag går..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahah,vilken pärs!!!

Anonym sa...

Nej fy, kan inte lata bli att skratta....skam den som ger sig!!!
Malin