onsdag 14 januari 2009

snopet

jag har skjutit på ett telefonsamtal.
varför vet jag inte för det är inget tråkigt samtal och inte till någon jag inte vill prata med.
har bara inte känt för det.
Till en äldre dam.

Igår tog jag mig i kragen och ringde!
I samma ögonblick som hon svarade så pep det till i min lur.
Batteriet håller på att dör!
och mitt batteri varnar sen blonk, borta.
Så telefon samtalet blev så här...
-Hej E! det är Vickie
-Nejmen hej! säger hon och jag hör hur hon skiner upp.
-ojoj, vad konstigt det här blir. sa jag
-vaddå? vad är det som hänt säger hon oroligt
Sen häver jag ur mig en harang
-precis när du svarade så pep det i min telefon så antagligen dör mitt batteri när som helst och det är inte för att jag lägger på. Jag vill bara ringa oc hbjuda över dig på födelsedagfirande hos mig men jag antar att du redan vet det?!
-oj, ja jag hörde det. Den 24 januari?
-ja! du kan komma?
-ja, det ska bli så trevligt!
-ja! jag ser verkligen


framemot det...
fasen!
jag måste skaffa mig en telefonlur med sladd!

2 kommentarer:

Olle sa...

...eller så kan du testa att ladda luren oftare... :)

LoWa sa...

Är alltid bra att ha en telefon med sladd för blir det strömlöst (pga tex brand - usch...)så kan man ju inte ringa med den trådlösa. Visst har man mobil men kanske inte på nattduksbordet? Vi har en telefon med sladd på övervåningen av just den anledningen. Jag nojig? Ja! Ganska!