måndag 19 januari 2009

Hjälp! sista gången

Jag har börjat läsa en annan tjejs blogg. Hon är uppifrån nånstans.

Hon kallar sig för Jules eller s¨heter hon det?
vem vet? inte jag!

I sin presentation skriver hon följande mening som den första
"Befinner mig nånstans mellan 30 & 40 år. ..."

Jag har läst och tänkt...
Ok, hon är i min ålder alltså...

Sen kom den beska verkligheten ikapp mig.
som ett hjul, lossnat i en nerförsbacke.

Idag är det den sista gången jag kan säga att jag är i trettioårs åldern.

Hilfen!!!
jag kommer ihåg mammas 40 årskalas.
då var hon tant som passade att fylla 40! herregud!
Hon var mormor redan.
Hilfen!!!

Hej!
Jag heter Viktoria och jag är i 40 i årsåldern.
Den gyllene åldern som ger mig tillåtelse att tro tycka som jag själv tycker och tror.
och med ålderns rätt gör jag som jag själv vill.

Cooolt!!!!

2 kommentarer:

Olle sa...

Dagens 40-åringar är inte precis som gårdagens 40-åringar....som tur är. :)
Och man är aldrig äldre än man känner sig... Nu är jag nymasserad så idag känner jag mig som 28.. :D

Jules sa...

Hihihi
Jaaa du - man vet aldrig om Jules är mitt riktiga namn eller om det är mitt nickname ;) Vi lämnar det så.

Oj - så det är idag den stora dagen är?
I så fall Grattis!

Och det är som Olle skriver - dagens 40 taggare är inte som dåtidens 40 åringar.

<3 Grattis <3

Kram