lördag 31 januari 2009

fantasin har inga gränser.

Imorse kom vi in och pratade om loppor.

för att visa min loppa tog jag ur den ur mitt hår och la den på ett fat.
Sen bad jag den hoppa och göra en volt.
Den gick på lina och nästan ramlade ner.
sen balanserade den på ett lock som jag hade i handen. ojoj, hela locket höll på ramla över då loppan var för tung.

Vigg blev nästan arg.
Det finns inga loppor.
men han var fascinerad samtidigt.

Allra helst när loppan gick på en lite indianpärla och den rullade snabbt över bordet...
Addes loppa klättrade upp i "håret" på honom, halkade på flinten och kom farande ner på näsan.
Adde sat mycket vindtirig och tittade på loppan på näsan.

NEj, Vigg ville inte med förståndet att det skulle vara så här.
men hans fantasi var mycket lycklig över vad som hände.
Till slut sa vi till Vigg att det är hans fantasi som bestämmer vad som han ser och vill se.

Han sken som en sol och började plocka loppor ur sitt hår.
Mycket koncentrerad en efter en .
Sen sa han åt dem att hoppa.
oc hde hoppade ut över hela bordet.
VI som åt frukost!
Hade loppor överallt!
Juliana blev skitarg!
Hon hade fått en loppa på mackan.
så den kunde hon inte äta upp....

Inga kommentarer: