onsdag 21 januari 2009

salut!!!

jag vet inte men jag tror inte att det är så många som har fått en riktig avfyrad salut på sin 40 årsdag!

Inatt strax efter midnatt, det magiska klockslaget då jag lämnade de ljuva 30 åren...

Så sköts det av ett skott, dundrade iväg i den mörka natten...
sen kom nr 2! tystnaden hade fått ge vika för ett mullrande som sköt iväg som en blixt.
jag satte mig upp och undrade vad i hela världen var det som hände?
då smällde det till igen
3??? skott
mitt i den svartaste natten??
PANG!!
4 skott...precis utanför oss.
vad i helve...

jag öppnade fönstret och lyssnade.
Inte ett ljud till...

sen kunde jag inte somna om.
HUndarna var så rädda så det darrade i väggarna.
jag trodde att al Quaida var här...
eller nån som inmte gillar oss
4 skott.
ojoj, vi har 4 däck på bilen.
ja, det är någon galning som var här och sköt sönder däcken på en av bilarna..

Pratade med adde om detta imorse.

sen så skojade jag och sa
-4 skott? det kan ju även vara ett skott för varje tio år jag har funnits.?hahah jag skrattade
Adde såg ut som om pengen att trilla ner.
-JAA! det var ju Bengt! Han har pratat om att han skulle komma och skjuta en salut när du blivit 40!

ahhaah festligt!
Obama sköt de salut för igår.
för mig strax efter!

1 kommentar:

Jules sa...

Hihihi
Det är inte alla förunnat att få ett fyrfaldigt salut!