fredag 30 januari 2009

mera kurs!

jag måste påbörja en ny kurs!
vet inte ens om den ajg behöver gå existerar.

Jag måste lära mig att locka håret.
helst då tydligen med en plattång, lätt motsägelsefullt men det är det som är grejen nu...
platta det lockigt...
snyggt blir det iallafall. och SUPERenkelt, om man är frisör och inte gör något annat hela dagarna.

"det är bara att göra så här"
japp, plättlätt...
NOT!
Jag lyckas med att få vågigt hår, nu när jag försöker.
jag vill itne ha vågigt/krusigt hår!

jag vill ha hollywood lockarna som hon gjorde.

är det någon som vet någon kurs?
Hojta!

3 kommentarer:

LoWa sa...

Då vill jag oxå gå samma kurs... I onsdags skulle jag bort och ville va fin i håret. Började med locktången. Fan. Ville sig inte. Tog då plattången men fan det ville siginte heller så det blev till att se för hemsk ut i håret... Jag har inget tålamod med håret. Urtrist att hålla på!

Anonym sa...

Jag vill oxå vara med i kursen isåfall....
Det verkar så enkelt när frissan säger "gör så här"...jaja, säger en annan,..och det ser enkelt ut...
När man sedan provar själv hemma ...då blir det ngt helt annat än vad man vill se.......

Anonym sa...

Här kommer en kortkurs från en med det rakaste håret i världen :) Och faktiskt blir lockarna bäst om man har plattat ut håret först. Man börjar längst in och "bara" vrider plattången längs med hela hårslingan, locken formas av tångens sidor. Använd nån produkt för håret så att du inte bränner det...

PS känner mig inte ett dugg ytlig nu.... ;)