onsdag 26 mars 2008

tänkar fasen

mr Love i mitt hus går igenom vissa faser.

Just nu är han inne i tanke fasen.

Han grubblar oc htänker och är knappt nåbar.
Helt plötsligt kommer det något frammumlat som jag inte fattar ett dyft av.
typ "men flytspackla ska vara svårt." och tankeveckan i pannan är djupa.

Då tittar jag på honom och undrar hur det är ställt.
jaha jo jag ahr gått och funderat på det där om toagolvet...
men jag har inte kommit längre än till att börja fundera på saker omkring det...hmmm ähhhh ojoj

Där är vi så olika som två kan bli.
Så fort det är något jag funderar på måste jag veta svaret.
Jag ahr inga som helst problem med att lyfta telefonen co hställa dumma frågor.

SÅ då när jag hört vad hans problem ligger går jag direkt ut på nätet och ställer dessa världsliga frågor som tynger hans axlar.
Skriver ut en sisådär tretti sidor och slänger upp framför nosen på honom.
Ler och är super lycklig över att ha hittat ett sätt för honom att ta sig ur denna frågeställning.
Genast blir det fart på gumpen på herrn, ni må tro han springer iväg och söker vidare utifrån det jag hittat och är livad värre.

tills...
han försätts återigen in i sin bubbla med vecken djupare än någonsin och till slut måste jag fråga.
hur är det?
Är det något jag har gjort eller..

hmm. jaehhh jag funderar lite på...

så går vi runt kring ett enerissnår...

Inga kommentarer: