måndag 17 mars 2008

sopa

jag fattar inte.
var jag likadan, jag tror ärligt talat inte det.

Varför fattar inte ungdomen av idag att de går i skolan för sin egen skull?
Varför lägger de sig tillrätta och väntar på att man ska ha tjatat halsmandlarna av sig på att de måste prestera något, åtminstone läxorna!
Jag vill de väl, inget snack om saken men jag kan inte göra allt åt dem.
Det blir inget bra i slutänden det heller.

Jag har försökt få upp Jacob här på morgonen men han börjar visst inte förrän 12.
Fine!
Vad skönt för honom då.
Nu börjar jag fråga honom vilket tåg han ska ta...
Då, efter en stund så pratar han snällt...
jag anar oråd.
Dörren öppnas och ett trött tryne tittar ut.
-mamma, vad tusan när jag kommer dit är det bara 2 timmar kvar till jag ska åka hem...
-jaha? vad menar du med det? du tycker väl att ÅH! vaad skönt jag har bara 2 timmar i plugget idag!
-ehehhh,nee
-jo, det är precis så du ska känna! förstå vilken tur du ahr att de har lagtupp schemat så idag! bara 2 timmar i skolan!

sen gick jag

Inga kommentarer: