tisdag 18 mars 2008

There will be blood

en till film...

Daniel Day Lewis.
Jag tycker och kommer nogalltid tycka att han ska vara den sista mohikanen. fast ah nvar förfärligt bra i min vänstra fot också.

There will be blood.
Det handlade om olja.
Så där i början av självaste borrningen.
Jag satt mer och funderade hur det kom sig att de visste vad de skulle använda sig av oljan?
Ok, man gräver efter guld och så råkar man sstöta på en oljeådra så det sprutar upp och alla blir svarta.
Men hur kunde man veta vad man skulle använda det till?
Hur kom man på ordet pipeline?
Ja, det satt jag och funderade på.

Jag hörde nånstans att nån sa att i en film vill man att en skådespelare ska spela en roll så bra som möjligt.
Men man vill inte att skådespelaren ska bli sin roll.
Detta förstod jag inte förrän jag såg filmen.
Mycket ös i skådespeleriet!

Olja, pengar och Gud.

emn det absolut värsta med filmen var musiken!
Jag har aldrig varit så irriterad på musiken eller ljudet på en film.
det var helt psycho.
Hunden blev rädd ibland och kunde inte sova.
Och i nästa ögonblick lät det som om de lånat in klapp och klang emdlemmarna i 3-4 års åldern...
Kanske hade filmen varit bättre om musiken/oljudet varit annorlunda...

Inga kommentarer: