torsdag 20 mars 2008

Påsk

jag firar inte påsk.

Inte för någon anledning utna för att jag inte fattar varför jag ska fira påsk.
ok, jag firar att man får vara ledig...
eller att jag får extra mycket pengar om jag jobbar.

Maten är en dålig kopia av julmaten som jag inte gillar.
Det som skiljer är färgen. gult mot rött och förhoppningvis är det mer snö vid juletid!

Jag slipper koka knäck men måste köpa dessto mer godis som ska ner i ägg.
istället för prylar som ska ner i julklappspapper.
BArnen klär sig i kjolar ohc hucklen och blir sminkade.
Sminket skippar man på julen men man klär ut sig i tomtekläder istället.

Sen i ärlighetens namn ska jag erkänna att när jag yngre gillade jag påsken.
Det var ju världens party helg!
Asså man kunde ju partaja fler dagar på raken...


morfar vrider sig säkert sig i graven för honom var påsken viktigare än julen.

Inga kommentarer: