onsdag 26 mars 2008

märken

är det något som kan irritera mig till vansinne så är det märkeshysteri!

Idag åkte jag enkom till Karlssons för att det var en person som var intresserad av Lacoste kläderna och skorna som de säljer ut för halva priset.
För mig är halva priset helt galet dyrt!?

Men jag gjorde det.
åkte fast jag inte är intresserad.

När personen ifråga ser varuhuset går ridån ner!
DÄR kan man inte handla!

Personen kan inte ens gå nära kläderna eller skorna,
är han närmare än 0,5 m ryggar han nästan tillbaka.
Jag ser hur det lyser obekvämhet ur ögonen på honom,
det är riktigt pinsamt att vara där.

Jag biter ihop och frågar om han sett de där ziptröjorna (för 700 kr då är det halva priset...)
Han följer mycket ovilligt med mig när jag ska visa på var de hänger.
Står med händerna i fickorna och tittar mest för att vara artig.

Jag kan inte hålla mig utan frågar...
Är det inget som duger?
-det här är kopior!
-jaha? men hur kan du veta det när du inte ens tittar på kläderna och änu mindre har tagit i något plagg?
-jo, jag vet!
-jaha, men jag har inte hört av någon annan att det skulle vara kopior sa jag
-neehj, vet du nån som varit hit?
-ja!
-ok, då är det gamla kläder!

jag kokar inombords.
Jag har åkt hela den jävla vägen för att visa upp ett trevlig och glatt jag som vill umgås på ett sätt som passar personen ifråga..Titta på svindyra märkeskläder!
Nu duger inte ens märket för det säljs i fel affär?!
Jag tror jag smäller av?!

Hur i hela världen tror han att han ska kunna leva sitt liv på det sätt han sätter upp som krav?!

och vad fick jag för detta?
Jo, mindre tid till mig själv och ett dåligt humör!

Jag lyckades bita ihop och vi åkte därifrån på en gång.
Tyvärr kommer det nog att dröja ett tag innan jag åker och shoppar med honom igen!

1 kommentar:

Anonym sa...

På Wallins skor säljer vi ÄKTA Lacoste dojjor, välkommna dit.. ja hoppas vi duger.massor av andra märkes skor oxå tex,Fred Perry Diesel nike m.m . fast vi har ju inte halva priset.. men de kostar ju att ligga på topp. kram på er