måndag 24 mars 2008

magkniiiip

jag ensam med småttungarna på Ikea.
det gick över förväntan.
Vi hade en trevlig stund och gick och drömde oss bort i prylarna.

Mitt i alltihopa får jag 1:klassens magknip.
Jag får panikkänslor som inte minskar trycket.
Vi är nånstans på mitten av varuhuset¨.

2 barn och shoppingvagn, väska och kläder.

Tar en unge i varje hand och förklarar snabbt att vi MÅSTE till toaletten.Är inte säker på att jag kommer hinna.

Det är folk precis överallt.
släpper vagnen och hoppas att jag ska komma ihåg var...
knuffar mig framåt och hoppas att alla tror att barnen måste gå på toa.

jag skojar inte om jag har panik och antagligen lyser det ur ögonen på mig för nu börjar folk flytta sig när vi kommer ångande.
Jag inser att det inte kommer gå vägen.
är tvungen, kan inte, rättare sagt hålla tillbaka lufttrycket.
jag småfjärtar tillslut för glatta livet och hoppas att alla tror det är barnen.
tittar ner och bakåt mot dem och ser det roliga med kan inte tycka det är kul just då...
juliana hänger som en vante med handen hårt tryckt mot näsan och säger till vigg att det luktar prutt.
stackars barn har huvvet i rumphöjd.
springer genom restaurangen och ser toadörren.
ber till högre makter att det inte är upptaget.
slänger in barnen och mittentoan är ledig!!!
stanna! fräser jag till barnen medan byxorna åker av och dörren stängs...

jag hann....

Inga kommentarer: