måndag 24 mars 2008

Åh, vad fint

Vi tycker om att pyssla i detta hus.
rita måla, lera, kladda, kleta allt går bra för det är kul.

Men iom att jag tycker att det är lika skoj som barnen så sitter jag bredvid och kladdar.
Me ndet blir fel.
När de får se mina kluddiga grejer så tycker de att jag har gjort världens finaste grejer.
Med sina naiva små ögon tycker de säkert att det är fint.(?)
Då vill de ta med mina saker och ge bort.
De ska skicka teckningar i post till släkt och vänner och ta med sig på dagis.
Jag vill ju verkligen inte att de ska skicka omkring mina små försök till konstnärliga talanger till alla och ingen.
Det känns jättekonstigt för mig!
Nu gick jag med att några i min släkt fick påskkort gjorde av mig, om jag fick klistra på något som de hade gjort också.
Annars tror väl mamma att jag blivit tokig som skickar hemgjorda påskkort.
Jag är snart 40 och nu börjar jag rita kort och skickar till mamma och mormor!?
de blir väl oroliga och tillkallar en terapeut för att kolla om det är något som jag saknar från barndomen..
eh

Inga kommentarer: