måndag 24 mars 2008

bilsjuk

Vigg blir åksjuk.
Det är ett elände.

Efter ca 7-10 min börjar han må illa.
sen börjar han kräkas inom en 10 min en kvart.

Vi har plastpåsar i bilen som han kan spy i.

Det har varit borta i nåt år sen började han för en månad sen.
Nu kan han inte ens åka till Västerås.

Det är så synd om stackarn.
och jag skulel vilja hitta på något sätt som kan hjälpa honom.

Juliana tycker så synd om honom så hon sitter bredvis och trösatar honom med att han kan få sova i hennes säng på kvällen...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars Vigg Jag hade samma problem jag när ja va liten,kräktes jämt när ja skulle åka bil.En tröst är att de växer bort. kram gudmor Pilla

LoWa sa...

På apoteket säljer de "armband"8ska sitta runt varje handled) som sägs ta bort illamående genom att de trycker på nån "zon". Köpte till ena dottern men har aldrig testat dom. Men är kanske värt att prova på Vigg? Istället för medeciner.

LoWa sa...

Justeringar på tidigare inlägg: 8 är lika med "som".
Och medeciner ska vara mediciner. Eller?

Vickiehickietorian sa...

haaha! jag är med! och siststavade är det bästa...