fredag 14 mars 2008

Möss och människor

Blääääääääk!
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2053784.ab
JAg vet ärligt talat om jag skulle överleva att få in en mus i munne´n och tro att det var ett chips.
Ett ludet chips!! trodde de först!!
Huuuuulk, kräks, blääää!
Det är nästan så att jag inte kan tänka på det.
Jag skulle, om jag överlevde antagligen stå och borsta tänderna med klorin gurgla i kaustiksoda.
co hså börja om från början igen och igen och igen.
Jag vet inte om jag skulle kunna sluta?

För fler år sen när jag jobbade i Sala fick jag ett telefonsamtal från ett stort bryggeri, typ pripps jag har glömt vilket...

De ville att en taxi skulle åka ut till en liten by utanför aoch hämta upp ett paket och det paketet skulle till SJ sen för vidare färd direkt till företaget.

Eftersom jag jobbade både med bil och tåg just då hade jag rätt stor inblick i det hela...
Taxi chaufförn kom tillbka med ett litet välinslaget paket, och ett brev.
Han sa att jag skulle läsa brevet.
Jag gjorde det.

Det var en mamma som skulle bjussa sin unge på påskmust och barnet ville så gärna dricka ur sugrör men av nån anledning ville inte mamman det.
Vilket hon tackade Gud fader allsmäktige över sen.
För när hon hällde upp läsken till glaset tycker hon att det ser ut som om det ligger något i botten.
Jodå! tills in stora förskräckelse..
En mus!
sliskig och hal, död som bara fan.
I botten på flaskan.

Sen dess brukar jag försöka se igenom flaskan innan jag dricker.

Men många gånger har jag funderat över hur mycket de fick för att hålla käften.
Inte ett ljud skrevs om denna händelse.
Inte den minsta lilla bokstav.

Hon som hittade musen ringde antagligen företaget först.
och de köpte hennes tystnad.

De stackare som just fått en mus i mun istället för chipset ringde kankse först till tidningarna?

Men sånt här får iallafall mig att avstå från kvällen chips!

Inga kommentarer: