lördag 15 mars 2008

blod. frys och leenden

Första valpträffen är avklarad.

Otroligt. tre hundar som var så lika varann.
Som tur var hade en av dem tejpade öron så man visste vem Boss var.

Men Bazir och brorsan Bono var så lika så vi undrade om vi skulle komma hem med rätt hund.
De hade så kul, bus och bett och spring.

Vi tränade passivitet med hiundarna att de ska kunna sitta stilla utan att pocka på uppmärksamhet.
Sen praovade vi på inkallning.

Jag hade tagit med mig klotången så Petra (kennelmamman) skulle kunna visa mig hur i hela friden man klipper klorna på Bazir.
Trulsa vår förra hund hon nästan slängde upp tassen och väntade på manikyr.
Men Bazir han skriker, ålar och hugger i luften så fort jag tittar på hans tassar.
Han är helt i panik.

Petra brottade ner honom på marken och och väntade ut honom.
Hna skrek, ålade, nafsade och högg i luften.
Men hon visste att hon inte gjorde illa honom och att han inte tänkte göra illa henne så det gick till slut.
men jag vill inte göra det där själv.
Tyvärr råkade hon klippa ner i pulpan.
De blödde och blödde, hela bilen var nerblodad och han fortsatte ett tag hemma också.

Tur att hon gjorde det och kunde berätta på en gång att det inte gjorde ont eller inte ondare än de andra iallfall.
och att de ite dör eller förblöder om man råkare klippa i pulpan.
Hade det varit jag så hade vi väl suttit på Strömsholm nu...

Vi har en mcyket trött hund nu..

Inga kommentarer: