onsdag 19 mars 2008

Ärlighet

vara längst.

Det tror jag ,det blir bara väldigt jobbigt att leva i en påhittad värld.

Men att vara ärlig fullt ut kan nog vara riktigt jobbigt.
Ärlig mot sig själv.

Vid fler tillfällen har jag varit bjuden på bröllop.
Det är ju de bästa kalasen!
Bröllop, det är ju en sån fantastisk grej!
Det är lycka på hög nivå.

Två av dessa bröllop blev inställda.
Vid båda tillfällena sade tjejen stopp.
Det kändes inte rätt.
Alldeles innan bröllopet.
Det är modigt.

jag tror att i fler fall när de börjar bli jobbigt i ett förhållande gör man ett sista försök för man har viljan att de ska vara ett förhållande.
Antingen gifter man sig, skaffar barn eller köper hus eller totalrenoverar.
Ett fösök att få till en gemensamhet tror jag.

Då är det modigt att stoppa hela karusellen mitt i farten, i värsta nerförsbacken när det går som fortast.

Tjejerna som har stoppat upp måste ha vetat att det skulle snackas att de skulle hängas ut det är ju de som är bovarna till dramat.
emn de har stått på sig och ridit ut stormen.
De måste ha vetat att ALLA sulle tycka synd om killarna, de övergivna.

Men de var sanna mot sig själva.
antagligen i slutänden var det nog bäst för alla..

Ett annat tillfälle som jag kom att tänka på är paret som skulle gifta sig eller om de hann gifta sig kommer faktiskt inte ihåg allt runt blev av större intresse...
Hon, återigen tjejen stoppade, var sann mot sig själv ,
och gifte sig på stört med sin nya... flickvän.
Det är modigt och ärligt gjort.
Inte nog med att hon bröt med sin kille sen fler år hon blev lesbisk också.

eller?
hur är det nu?
Blev hon kär i en person som förmodligen är kärleken i hennes liv.
Personen som betyder att hon kan vara sann mot sig själv.

för sitter kärleken i en annans människas kön?
den hon lämnade allt för, den tjejen håller just nu på att blir en kille.

ibland blir det riktigt snurrigt.
Snurrigt för oss andra.
men de som lever mitt idet är nog väldigt nöjda och lyckliga över att de lever i ein egen sanning.
som vi andra faktiskt inte har med att göra.

Inga kommentarer: