söndag 16 mars 2008

tavlor

jag är duktig på att göra tavlor..
Eller begå tavlor.... är detta rätta sättet att beskriva det
.jag hör til lden sorten som gör bort mig, lite för ofta.

Men jag skulle vilja kunna göra tavlor.
Nu har vi varit och tittat på Bjarnes tavlor.
Jisses, vad duktig han är!

Den här tillexempel...

Jag ser ju hur jag ser den. och det finns inga regler för hur jag ska se den...

Jag har funderat länge på att jag skulle vilja börja rita och måla.

Men jag är så kritisk mot mig själv.

Allt jag gör ser ut som ett litet barn har gjort det.

Men jag tror att jag måste rita något som ser ut som det ska se ut.

som ett foto liksom.

så när jag har börjat rita tex ett huvud så håller jag på att rita ovaler i långa baner för att hitta den bästa huvudformen.

så klämemr jag dit en kran.. ja en kran för förmodligen ser den mer ut som en kran än en näsa.

Så sätter jag mig och filar på denna näsa, detaljerat. Så tillslut har näsan blivit alldeles för stor för huvudformen och då försöker jag kladda till en lite större oval utanpå den "perfekta huvudformen.

Så där fortsätter det tills det enda man ser är en ehl massa streck över varann det ser ut som om jag varit ut i skogen och ritat av en av rishögaran som finns lite här och var.

Nej, jag måste lära mig att släppa loss och våga se allt utan detaljer till att börja med.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Celular, I hope you enjoy. The address is http://telefone-celular-brasil.blogspot.com. A hug.

Anonym sa...

I thinκ that what уou published
waѕ aсtually vеry гeasonable. However, what about thіs?
what if yοu aԁdeԁ a little сontent? I am
nоt suggesting youг content іsn't good., but suppose you added a post title to maybe grab folk's attention?
I mean "tavlor" іs kinda vanіlla.
You could look at Yahoo's front page and see how they create news headlines to get viewers to click. You might add a related video or a picture or two to grab people excited about what you've got to say.
In mу opinіon, it could maκe уоuг posts
a little bit more interesting.

Hеre is my sіtе: http://www.tajblog.com