onsdag 12 mars 2008

11 år sen

för 11 år sen kom jag hem efter datorteket.
Kollade posten och var på väg ner till dagis för att hämta Jesper och jacob.

I min postlåda låg ett tjockt kuvert som jag öppnade på vägen ner.
Inuti låg ett band där det stod Viktoria på.
Det fanns även ett vykort där det stod grattis på namnsdagen från Adde.

Och jag dog!
jag var verkligen evighets mil ifrån en bandspelare.

Vi hade småträffats ett tag utan några som helst förpliktelser.
Ingen av oss var mogen för ett förhållande!

Alltså det där bandet brände i fickan
Jag hämtade barnen och sprang in till Sussie som bodde närmare hem.
Närmare en bandspelare.

Vi slog på bandet och satt andäktiga och väntade.

Först pianospel...
sen kom addes röst.
han hade gjort en namnsdagssång till mig.
"det är din dag idag, Viktoria"
Jisses, jag var i sjunde himlen och kunde inte sluta lyssna eller sluta prata om honom!

Jag ringde halva släkten så att alla skulle få lyssna på bandet!

Det är den finaste present jag fått!


Han själv kommer ihåg att han hade spelat in bandet och smygit upp till mitt område på natten lagt brevet i postlådan ångrat sig, undrat vad i hela världen höll han på med?!?!
Tog brevet med sig hem igen.

Gick och lade sig och lysnade åp Bonnie Taylor "if I wrote you a lovesong"
Tyckte tillslut att han själv var en wimp och smög tillbaka upp till mitt område och la tillbaka brevet igen!
Tack o lov!

3 kommentarer:

Miralin sa...

Åh vad gulligt gjort! :D

Anonym sa...

Åhh, så romantiskt!!! :0)

Anonym sa...

åh fasiken vad gulligt !!! riktigt