fredag 28 mars 2008

mysko

Jag förstår inte varför man måste säga något till någon om man inte har något bra att säga?
Det är ju så mycket bättre att säga bra saker till andra så man får ge lite glädje.
Om man springer på någon som har något som inte passar min smak inte säger jag det då!?..

Hur skulel det låta

-Hje!åh, vad länge sen det var! hur är det?
-Jo, då huvve upp och fötterna ner. själv då?
-jotacK!, det var en förfärligt ful jacka du har! usch!
-Jaha, tycker du?
-ja riktigt ful faktiskt! Sen tycker jag att du var mycket snyggare i håret för 10 år sen. Verkligen!
-jasså?
-jaa, sen har tänkt opå dig lite då och då... pratar du fortfarande bara om såna där ointressanta saker? Du sanckade alltid en massa goja om hur bra och rik din farsa var! Tror du att det var nån som var intressarad?Asså ärligt?

...

Fy tusan vad jag itne skulle vilja vara den som fick bassning!
Jag tycker att då var det bättre att hålla käften.
Varför medvetet göra någon ledsen?



jag fick en kommentar, det var en som tycker att det jag skriver om är "fy fan vad ointressant"
för att jag skriver om mitt liv och mina tankar och upplevelser.

För det första vill jag inte skriva om något påhittat, jag vill itne skriva om någon annans liv och leverne.
Det skulle vara svårt tror jag dessutom:
Tänk om jag på min blogg bestämmer mig för att skriva om t ex Pilleruttantuttantus liv eller någon annans?
hjälp vilken skrivkramp jag skulle ha dagligen!
och vad trött hon skulle bli på mig som skulle ringa hela tiden för att uppdatera mig på hennes liv.
Det skulle säkert bli en intressant blogg och rolig men jag överlåter hennes liv till henne!
Jag tror nog hon gör det bäst själv!

Det är klart att jag blev ledsen!
Vid första läsningen kände jag mig ledsen.
Men sen fattar jag itne varför man går in på någon blogg för att tala om att det är fan så oitnressant`?

Men det kankse är någon som har tvingat personen ifråga att läsa min blogg?
Då kan jag förstå!
För jag tycker det är frivilligt att gå in här och fninner man att mitt liv och mina tankar inte tillför någon annan något så
FINE gå vidare då!


Men de som vill läsa är välkomna att fortsätta läsa om mina vardagliga små upplevelser som inte blir mycker mer smällare och fyrverkeri än så här.
Thi is my life och jag är nöjd!

jag gilllar ärlighet men den får för den skull inte såra.
man behöver inte tala om det dåliga!
hur ska människor annars kunna växa?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vet du vad, när jag träffar på människor som uppenbarligen inte har nåt annat att göra än att dissa andra så tycker jag synd om dem. Kan du tänka dig vilket tråkigt liv de måste ha? Stackars stackars dem som har så tråkigt och mår så dåligt med sig själva att de uppenbarligen måste ge sig på andra för att känna ett egenvärde.
Du vet ju att vi är många som älskar din blogg, så bry dig inte om van nån liten människa bakom ett fegt anonymt inlägg tycker.
:)

Anonym sa...

Men fy va dåligt, det är ju som sagt frivilligt passar det inte så kan man väl bara sluta gå in och läsa. Det finns konstigt folk över allt. Tycker du skriver jätte underhållande keep on girl :) Trevlig helg Kram

LoWa sa...

Det som är så himla skönt med din blogg är ju att du skriver om både bra och dåligt - som livet självt!
Jag vill läsa om vardagen! inte röda mattor och champagne!
Angående missnöjes kommentaren:
Det är som med tv: gillar man inte programmet så byt kanal!!!
Vicky: Du rockar fett!!! haha

Annis sa...

Kan bara hålla med föregående talare till detta inlägg. Vilka stackars krakar det finns. Hålla på och racka ner på din blogg på det där viset.

Kör på bara!

Kram

Olle sa...

Puckade typer finns det gott om på nätet...som känner sig modiga bakom sitt anonyma tangentbord.

Du skriver ju hur kul som helst! Lite stavfel och "merrågade träd" kan man ju ha överseende med! ;)
Blir glad när jag läser dina iaktagelser av vår underliga värld...

Träffade din syster idag...hon håller numera med mig om att choklad är en frukt! Yihaa... :)