söndag 23 september 2007

tjejsnack v.38

Vilket yrke har du/studerar du till och varför valde du just det? Om du inte, vilket skulle du välja?

Jag har just nu ett studieuppehåll från textillärarutbildningen. så jag jobbar på SJ och får skäll.
Jag tror inte att jag tänker ta upp utbildningen igen.
Efter praktiken så har jag kommit underfund med att jag inte vill att mitt intresse ska bli dödat av ointresserade elever. För det är så det går till i skolan... Tiden går åt till att få de oitresserade att sitta still och göra något. Medan de intresserade kan få lov att sitta upp till 3 lektioner innan det finns tid till att hjälpa dem?! usch!

Trivs du med ditt yrkesval/att du inte valde alls? Varför/varför inte?

nej, jag trivs inte! jag är så trött på att få skäll av alla människor! det finns visst inga som är nöjda och glada över sj...
eller så är det så att de arga hörs mest...

Trivs du på din nuvarande arbetsplats/med dina nuvarande arbetsuppgifter, eller vad du än gör? Motivera!

Jag trivs med mina arbetskamrater.

Vilket yrke drömde du om att ha när du var liten? Varför just det?

Jag ville bli bondmora! åhoj vad jag ville det! Ha djur omkring mig....

Har du möjlighet att göra karriär/vidareutbilda dig inom ditt yrke, och är det viktig för dig att kunna göra det? Varför/varför inte? Är du utan yrke osv, skulle du kunna tänka dig att klättra på karriärstegen?

hmm, jag kan mycket väl tänka mig att vara kvar på sj men i annan tappning!
och det tror jag gäller alla. Det är inte bra att sitta nånstans och bestämma eller tycka om vad andra ska göra och inte ha en aning om hur de andra inom företaget har det...

fast vann jag pengar skull jag sluta jobba! då skulle jag "bara" gå kurser. kurser i sånt som jag gillar att pyssla med.
tänk att dessutom umgås med folk som är intresserad av samma saker...
karriären har jag ingen längtan efter.


Inga kommentarer: