fredag 14 september 2007

mor ror

Jesper och vad jag tror de andra grabbarna i bandet blev "lite" oroliga idag.
Jeppa ringde och var lite deppig för att de skulle vara tvungna att betala runt 2000kr för att få med sig all packning till Japan.
Jag är ju inte den mest världsvana resenären på denna jord men jag har svårt att tänka mig att det ska kosta 2000 kr/ grabb för packning.

sen är jag tvungen att kolla upp alltihopa...
Kan inte låta bli.
Jag gillar inte att prata engelska. definitivt inte på telefon.
När man är öga mot öga kan man använda sig av kroppspråk teckenspråk, man kan rita ja, man har fler alternativ då.
I luren får man lite på truten.
och jag litar inte på min trut.

Blir först kopplad till den engelskspråkiga kundservicen på British Airways.
Shit, shit, shit,shit! tänkte jag och jag försökte memorera mina engelska glosor...
Just då kom jag inte ens på vad flygplan hette...
inte kul!
Jag svettades och stammade.
ehhhhhhh,ehe,ehh I´m from Sweden. ehhe, jag cant speak eh talk eh I would like to speak in Swedish. får jag ur mig till slut...
Mina kinder blossar.
Jag får snacka med en svenne till slut.
Pjuuuuu
Då var det inga problem alls!!
Jag kan snacka jag! ojojoj !
Men...
Där kom det igen.
men.
Han på British Airways visste inget om Virgin Atlantics regler angående instrument.

Jag var livrädd att bli kopplad till nån som inte snackar svenska igen så jag googlade på resebyråer med Virgin atlantics.
Tog första bästa numret till något som jag inte kunde tänka mig snacka annat än ren och skär svenska.
Borlänge that´s the shit!
Där pratar man på sin höjd dalmål!
Snabbt förklarade jag situationen.
Hon hade inte en susning!
Men hon gav mig nr till Virgin Atlantics.

Fine!
i England! fine? nej!
svetten lackade och jag var gråtfärdig.

Fick tag i grabbarnas bokningsnr.
Där såg jag var de hade bokat! Malmö, Svenska!(eller?)
pjuuu!
Satt i telefonkö i närmare timme. inget svar...

Då ringer Camilla! som jag förskt få tag i.
Hon vet grejor hon!
Hon jobbar i resebranchen hon!
Hon var sjuk men var så sjukt snäll!
Hon ringde upp jobbet och fixade ett agent nr.
Där skulle jag få svar på alla min frågor.
pjuuu!!!
men...
agenten håller till i... Danmark!
Där pratar man danska! Inte svenska!
hahaah... not kul!
Plus...
Jag måste låtsas att jag ringer från en resbyrå.
för det numret ringer man inte om man är en orolig mamma!
Fine? nej...
men men vad gör man inte för sina barn?!
Förödmjukar sig totalt tydligen!
Ringer till en dansk.
Jag förstår inte ett skit vad han säger...
han hör inte ett skit av vad jag säger förstår jag efter en liten stund.
Det är för låg volym i luren...
tror jag att han sa.
Och jag är så skitis att ha ska fråga mig varifrån jag ringer så jag totalsnubblar på min tunga,hela tiden .
Jag rabblar bokningsnummer som en besatt och han säger något som låter som Virgin hela tiden och jag bara jakar.
Flygplansbolaget hette ju nåt på virgin.
Men han säger liknande saker hela tiden och avslutar med virgin.
Jag börjar känna mig gråtfärdig.
Om jag ändå kunde säga att jag är en idiotförklarad hönsmamma som ska släppa iväg mina kyckligar till Japan där det finns fågelinfluensa..
så säger han Amadeus nåt.
Det har jag läst så jag sa ja.
Han fick tydligen bara upp resor bokade annat bokningssystem än amadeus,.
Fast jag vet inte.
Jag säger att det enda jag vill veta är om man får ta med sig ett handbagage stor som ett gitarrcase.
Jag tror han förstod min fråga...
Jag tror att man får ta med sig ett handbagage stort som en gitarr på virgin atlantics.
Jag kommer skicka iväg grabbarna på flyget i tron om att de får ta med sig instrumenten.

Undra om jag kommer få skäll? eller om de kommer tacka mig för mitt engagemang?
Usch! denna eftermiddag var en hell of a noon!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Danska!! Då hade han lika gärna kunnat snacka ryska för min del, lika oförståligt vilket som. Ett tips för engelska samtal: Skriv ner ordagrant vad det är du vill fråga och läs innantill, då kommer du i alla fall igång...

dentatuerademamman.com sa...

Oj vilken grej, först kul att de ska spela i Japan men vilket jobb du fick lägga ner! Danska är jättevårt tycker jag också

Anonym sa...

Ja det är inte lätt alla gånger :) Bra jobbat i alla fall.