måndag 10 september 2007

glada nyheter


Jag är så trött på alla eländiga nyheter som vi serveras var vi än är.

Slår jag på datorn eller teven så det första som slår emot mig är.

Föräldrar glömde barnen i bilen ....

Pedofilhärva nystas upp...

Polisen tror att de är mamman som...

Självmordsbombare dödade...

Katten hittades i ...


Jag är så ini jordens trött på det.

Jag vill starta upp en blogg eller något som bara leverar goda, glada nyheter!!

Dit folk kan maila in sina glädjestories.


Det kan ju vara allt ifrån att någons gammelmormor visst lärde sig att gå efter det svåra lårbensbrottet.

eller

Nån blev bjuden av nån okänd på fika när pengarna inte räckte till.

eller

Jaa, vad som helst!

Bara det är riktig glädje för någon!


Jag kände så starkt när jag läste om tornseglaren. Jag kände en sån saknade av såna historier.

Det är alldeles för lite sån glädje i tidningar och nyheter.

Det närmaste glädje man kommer är kanske att folk ska glädjas åt att Britney har skämt ut sig igen...

Skadeglädje.
blää...fel glädje.
Vad säger ni kan man starta upp en glada nyheterna blogg eller???
Det kanske redan finns?
Visa mig dit då, snälla!

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh en sån sida vill jag också ha, orkar inte med allt elände överallt!
Dela gärna med dig om du hittar någon. :-)

Kram på dig // hon med magen...