lördag 22 september 2007

på låtsas

biologisk eller riktig...
halv eller hel...

Det där är nåt som jag tycker är fel!

Man har ju biologiska föräldrar eller släktingar.
Man har syskon, jag ser inte något av mina syskon som hel eller halv.
De är min syster och mina bröder.
Vi är syskon på liv eller död.

Jag får rysningar när någon säger att jag ska få träffa min riktiga farmor.

Vaddå riktig?! min farmor som jag vuxit upp är hon helt plötsligt på låtsas?
Nej, jag tycker det är att nervärdera dem som har tagit till sig ett barn och älskat det som sitt eget.
Min farmor Anna-Lisa var riktig ända tills hon gick bort.
Hon är ju natruligtvis jag tänker på i första hand när man pratar farmor.
Det är hos henne jag har minnen från, det var i hennes hammock jag satt och gungade medan vi lekte "gissa vem jag tänker på".
Det var hennes kakor och bullar jag gömde i fickorna för att de var så äckliga....
Det var ju henne vi fick både på ont och gott.
och hon var riktig!

LIka riktig som den farmorn är som jag ska träffa idag.
För jag antar att hon har kött ohc blod på skelettet och är rörlig...

Men visst är det häftigt att vi delar blod.
Mina barn är blodsbundna till henne!

men hon tar inte farmors plats för henne har jag minnena med.

Inga kommentarer: