onsdag 5 september 2007

shulpappa

Jag vet att det är inne att vara kändis eller känna en kändis.
Och det räcker långt med att säga att man pratat eller umgåtts med nån som är känd.
Man kliver upp många steg i trappan.
Man blir nästan halvkändis. statusen är hög.
Man har lyckats ordentligt i sin karriär om man är i kändisvärlden.

Jag har aldrig varit särskilt fascinerad av det.
Har bara bett om autografer på pingsttävlingarna i Strömsholm och det är väl 25 år sen.
Så jag har en autograf av Jana Wannius!!
OJ, jag hade nästan glömt det.

Jag kom och tänka på allt det här bara för att jag gick in på Shulmannen him selfs blogg där han vill ha hjälp att övertyga sin karriärsugna fru om att hon ska ge honom ett kärleksbarn.
Fine, eller Guuu va gulligt!?
Jag vet inte.

Men han skriver att hon vill tänka på sin karriär och anser sig inte tillräckligt vuxen till att bli mamma.

Ett tips som jag skulle kanske skulle ha kunnat ge honom är: Säg att hon "bara" behöver bära barnet i 9 mån sen tar han över.
För jag har svårt att tänka mig att nån kvinna "bara" är gravid för att sen lämnar över till någon.(ok, jag vet att det finns några få som är gravida åt andra men de är så få...)
Har man burit ett barn i 9 mån så bär man det tätt i sitt hjärta resten av livet och det är svårt att låta någon ta över.
Vissa grejer i sitt förhållande till ett barn kan bara jag och ingen annan ge och även om jag skulle instruera någon vad jag tycker, så skulle det inte komma från mig ändå.
Oj, nu drog jag ut på orden igen!

Ok, jag menar om han får henne med på att "bara" var gravid så är det nog klart, sen kommer de skriva i sina bloggar så vi alla får ta del av att den ena gör si och den andra så i sitt föräldraskap.

Och båda kommer längta hem till sitt barn.

Ingen vill jobba heltid...

Ingen av dem kommer tycka att det är viktigt att visa bilder på kändsarna på sina bloggar utan bloggarna kommer var fullsmetade av bilder på, vad de tycker det finaste barnet på denna jord.

Inga kommentarer: