lördag 29 september 2007

prestationsångest

JAA!!!
Jippie!
Idag är vi lediga tillsammans allahopa!
Oj vad skoj!
Och oh, vad mycket vi ska göra och hinna med.

Visst.
jaha,vem är det som ska hinna med något först då?
Asså vem ska roa sig med barnen först så den andra hinner göra det där nyttiga/roliga?!

Det slutar med att vi sitter framför köksbordet och tittar antingen på varann elelr ut genom fönstret.
Ingen vill vara först att göra något, både är rädda att den andra kankse har planer för något annat...
Till slut frågar jag vad vi ska göra idag.
Vi kan ju åka till Västerås så du kan handla lite kläder...
Det vill jag ju inte.
Jag vill verkligen inte! Verkligen snällt tänkt men fel. (som vanligt är man den tjabbiga tjejen som inte är nöjd med något)
Jag har inga som helst planer på att åka till en större stad med min man och mina barn i släptåg och försöka hitta och prova kläder.
Så är det bara.

Jag är kreativ idag vill göra något, riva en vägg eller spika ett tak eller shoppa nya inredningsdetaljer som vi kan få upp sen...

Vi åkte till Ikea som resten av Västmanland också gjort då det är regnigt och tråkigt.

2 kommentarer:

dentatuerademamman.com sa...

Hej där, vi har också en dag tillsammans som inte blev som jag ville.... Jag hoppas att mötet gick bra

Anonym sa...

Även här hade vi en dag tillsammans, som inte alls blev som planerat ..
men men ..
Bara ta nya tag!
Trevlig blogg du har! Den ska jag lägga till i mina favoriter :)