fredag 7 september 2007

Kärt bekymmer

Jag fick ett halsband av Adde i 5årig bröllopsgåva.
Det var verkligen fint!
En finsk design.
Det är 5 finnar uppe i norra finland som bryter dessa stenar.
Stenar i storleken som sitter på mitt halsband hittar de endast ca 12st/år av.
Det klär mig som handen i vattnet!

Men nu undrar jag:
Kan jag ta av mig det?
Kan jag byta och sätta på mig ett annat halsband?
Eller vara helt utan halsband ett tag?

Eller måste jag så fort han kommer skynda mig att sätta på mig halsbandet igen.
Det blir lite jobbigt eftersom vi råkar bo ihop!

Så gör en tant jag känner, hon fick ett inramat bröllopskort på ett par som hon känner.
MEn hon vill inte ha det framme så hon är så glad att de inte bor i samma stad.
För de talar alltid om innan att de ska komma.
Då hinner hon ta fram det eländiga kortet. som hon uttrycker det

Tillbaka till halsbandet.
Det är ju inte det att jag inte gillar halsbandet.
Absolut inte!!
Jag tycker det är skitsnyggt (på ren svenska)!
Men jag är så rädd att jag ska såra honom om jag tar av mig det.

Samtidigt skulle jag vilja ha det som fin halsband inte som vardagshalsband.

Men han tittar så beundrande på mig i mitt halsband med så jämna mellanrum ju....

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja det är inte lätt de där :) Synd vi missade dig igår. Trevlig helg på er vi drar på grisfest:P Kramar