måndag 10 september 2007

huliganer

Som jag har uppfattat det hela är det ett drägg, ett samhälles avskum!
Slåss mot alla möjliga.
Kankse är de intresserade av fotboll men jag tror att det som drar mest är slagsmålen och gängkänslan.
Jag kanske har helfel?!
jag har aldrig trott att jag skulle behöva ens fundera över dem, jag har trott att huliganer håller till i England.
Men men men nu får jag sitta och lyssna på den ena berättelsen efter den andra om huliganer och deras förehavanden.
Jacob.
Han säger att han inte är med eller skulle kunna bli med.


Men fler av hans kompisar anser sig vara huliganer och min Jacob pratar och pratar och pratar om huliganer och huliganer vad de gör och vad de säger.
Hur en del kommer till skolan blåslagna.
Han berättar att hans kompisar blir upptryckta mot väggar av killar som undrar vilket fotbollslag de håller på?!
Hur en del är stora som hus och kan ge sig på 2 st på smma gång.

Jag är rädd
Jacob har rakat håret, han har armband med fotbollslagnamn. Han har bytt klädstil.
Jag är riktigt rädd.

Jag tror att jag kan lita på honom...

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja det får vi verkligen hoppas att han tar avstånd ifrån otäckt :(