lördag 22 september 2007

blond

Idag ska jag alltså träffa min biologiska farmor.


Jag ser verkligen framemot det samtidigt är jag jättepirrig!

Jag tycker det ska bli jättespännande att få veta om det finns någon blondin i släkten...
Det har alltid varit något som jag funderat över.
Hur kan jag vara blond men ingen annan?
Alla är svartskallar i min släkt.
Utom moi!

Ok, nu har ju jag avlat av mig en drös ljushuvven så jag känner mig inte ensam på det viset men när jag var mindre undrade jag ofta över det.

mamma, mörk med blåa ögon och resten av mammsläktet.
pappa, mörk med bruna ögon..
jag, blond med sjögröna ögon...

Nu har jag mörknat i och för sig men tills jag blev 19 var jag ljus.

Men tänk om den biologiska farfadern var den som stod för det blonda?
Det törs jag itne fråga om.
Efter vad jag vet så pratar inte pappa och hon om honom.
Och när pappa gjorde eftersökningar om sina biologiska föräldrar fick han aldrig något svar från fadern...

Så jag kanske inte kan fråga om det iallafall?!
Men någon ska väl vara undantaget som gör regeln.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hans pappa är död sen länge. Dom hade bara ett kort förhållande och han visste aldrig om att de fick en son tillsammans han var redan borta ur bilden.

Anonym sa...

Oror dig inte för mig, jag är lite mer tjockhudad än så. :)
Lycka till idag, förstår att det är spännande!!! (Hade föresten ingen aning om att du var blondin! När får vi se en blond variant av vickie då? *försöker se det framför mig*)