onsdag 19 november 2008

typiskt

svängde in på affären som hastigast innan jag skullepå utvecklingssamtal.
Jag skulle köpa en paket tuggummi så jag inte lukta gammal gam i truten när jag skulle prata med fröken.
Så jag hade kronorna i handen...

Men när jag ändå var där så kom jag på att mjölken var slut.
så jag öppnade dörren till mjölken och skulle sträcka mig fram...
då började butiksägaren "kängan" skratta och prata samtidigt därinnanför...
jag var totalt oförberedd.
jag blev skiträdd så jag kastade in pengarna i kylrummet och han såg mycket förvånad ut.
-Hjälp du skrämmer ihjäl mig sa jag
-nejnej, jag pratar inte med dig sa han
-men jag pratar med dig! sa jag. Jag råkade kasta in alla mina pengar in här sa jag och kunde inte låta bli att se det komiska i situationen
-VA? sa KÄngan
-va tusan! du skrämde mig ju, du kan ju inte bara vara här inne och börja prata... jag blev rädd... då råkade jag kasta iväg mina pengar. sa jag
-va? sa han, jaja, det ska vara du till något sånt då sa han och började möblera om

jag fick tillbaka mina pengar och alla andra fick sig ett gott skratt.
och jag röda kinder

Inga kommentarer: