måndag 17 november 2008

tupplur

småttungarna började titta turtels igår men hann inte titta på slutet.

jag skulle vara lite snäll
(mot dem eller mot mina öron? därom tvistar de lärda)
och låta dem titta klart ikväll när de gått och lagt sig, istället för saga.
Jag somnade som en stock!
sov så sött, vaknade av en liten kittling på kinden.
nej, inget barn som klappade mig utan en liten salivrännil från mungipan!

Vaknade på riktigt uruselt humör.
Hann sova en halvtimme.

Jag är skitförbannad!
Gick raka vägen fram till den gömda godisskålen.
Alldeles skakig i hela kroppen och snurrig i huvudet.
Godisskålen skulle kankse kunna göra underverk...
Nu är den tömd och jag är inte det minsta gladare utan nu arg och med dålig samvete för att jag blir fetare av godiset och tänderna kommer trilla ur munnen och att jag har världens sämsta karaktär!

tur att jag är ensam hemma!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahah, vi kan slås ihop med karaktären...fan, att det alltid ska misslyckas...

Anonym sa...

Hahah, vi kan slås ihop med karaktären...fan, att det alltid ska misslyckas...