onsdag 12 november 2008

hjälp!

det knackade på dörren.
jag var längst ifrån och tonåringarna gjorde viktiga saker...(dataspel) så det var bara att börja kuta.
jag sprang och hundarna skällde.jag försökte tränga mig fram till dörren utan att hundarna skulle komma ut.
jag fick ut handen genom dörrspringan och letade efter lampknappen.
smidig som ett kassaskåp klämde jag ut kroppen genom springan, kände mig som om jag låg i en kaviartub.
letade fortfarande efter lampknappen.
det är kolsvart ute på landet!
jag står där och trycker och undrar vem i hela friden som kommer?!?
DÅ!
hoppar det fram en mörk figur bakom en jacka som hängde. och skriker.

asså jag höll på att dö!
jag skrek i 5 minuter, blundade och höll för öronen.
Det var Macke Luis kompis.
ja skrek igen nu med ord.
-DIN USLING!! STICK HÄRIFRÅN!! DU FÅR ALDRIG I DITT LIV KOMMA IN HÄR IGEN! GÅÅÅÅÅÅÅ! STICK! JAG VILL INTE SE DIG!!!!
medan jag sprang in och smällde igen dörren mitt i ansiktet på macke.

Jacob och Luis kom oc hjag började lugna mig.
och macke skämdes!
han gick efter och bad om förlåt ca 100 gånger.

sen hörde hur han sa
-fasen inte trodde jag at hon skulle bli så rädd! det var ju inte meningen. Jag trodde inte att jag skulle få komma in nån mer gång.

jag tror att han inte kommer att skrämma nån på ett tag...

1 kommentar:

Olle sa...

Kan du bli rädd?????????