onsdag 19 november 2008

prenumerationer

jag satte mig och kontrollerade grabbarnas telefonräkningar.
eftersom de inte sänktes så vansinnigt mycket denna månad heller.

När jag ringde tillJeppa för att tala om hur mycket vi ville ha av honom lät han helt uppgiven.
-men!? vad gör jag mamma? jag tar ju knappt i telefonen längre för jag inte vill ha så hög räkning.

Då tänkte jag att nu ska jag gå igenom detta ordentligt.
Jesper hade ringt för 12,96 och skickat sms för 1,38.
Ändå var telefonräkningen på 700.

Efter en del kontrollerande så...
både jesper och jacob hade fått sms om olika tjänster som deras operatörer hade börjat med.
så de var ut och testade det.
Det var tv i mobilen, msn och datanågonting.
bara genom att gå ut på det startade de upp prenumerationer.
Jacob hade dessutom köpt några bussbiljetter direkt från mobilen.
Jesper hade en kväll framför teven sett på reklamen att man kunde snabbt oc henkelt beställa via ett sms oc hfå en ringsignal som han tydligen velat ha.
Han lyckades inte få någon ringsignal första gången, så han provade 5 gånger till!
Detta innebar att han startade en prenumeration på deras sida... 6 gånger!

Han lyckades aldrig få ringsginalen till telefonen och detta kostade honom 900 kr!

jag tycker att det är fult gjort!

4 kommentarer:

Miralin sa...

Fy sjutton, såndär är verkligen jättefult, det borde förbjudas. Alvarligt, lagstifta bort skiten!

LoWa sa...

Då är det nåt sånt stordottern råkat ut för... Hon fyllde kortet m 100:- och direkt drogs det 70:- till nåt konstigt sa hon. Grrrr!!!

Olle sa...

Aldrig i livet jag skulle ens fundera på att börja prenumerera på ringsignaler från alla dessa lurarföretag!!
Ringsignaler tankar man ju över från datorn alldeles gratis.

Wirre sa...

Såg duninte "Plus" i tisdags?? Handlade om precis det här. Företag som lurar mängder av kunder genom att be dom skicka efter en signal och efter det så startas en prenumeration utan att man bett om det!! Förjävligt!

Jag hojtar till om jag åker förbi Ransta =) tyckte väl att jag förlagt mina grejer någonstans, chansade nästan på att det hamnat där! =) haha kram kram!