torsdag 20 november 2008

jobbigt läge

imorse vaknade jag och hade lite orolig mage...

men det ger sig väl tänkte jag och fortsatte klä på mig.

Vi försov oss imorse!!!
vaknade kl 8!
det går inte med orda tt beskriva.
Vi pratade häromdagen om hur det skulle bli den dagen man måste ställa väckarklocka, har vi inte gjort sen Julifjantan kom till världen....
jaja nog om det.

Jag åkte till jobbet ännu mer försenad för att jag pajjade vindrutetorkaren när jag skulle skrapa rutan.

Väl framme får jag veta att grabben som jag satt bredvid igår och käkade lunch ligger i magsjuka idag.
MIn mage blev ännu lite med orolig och jag tänkte att det blir ju inte något kaffe idag!

Jag åt lunch och alla har matrast efter lunchen (ej ovanligt...)utom jag, då har jag som mest att göra om jag vill sluta i tid.
Just när klockan pinglade in alla så får jag MAGKNIIIIP!.
jag springer ut och tittar mot personalrummet.
ALLA står precis utanför taodörren.
egentligen står man utanför toadörren var man äm är i personalrummet, det är minimalt!
toan är faktiskt större men tack och lov så står inte alla på toan och umgås!

jag lägger en hand på min mage och försöker övertyga mig själv om att det är lugnt!
Jag gör inte stora A på jobbet!
Magen kände att jag ljög...

Det var bara att rusa.
På med kranarna, inte ett ljud skulle smyga ut vad jag gjorde på toaletten.
(Alla springer väl som om de kommer på upploppet från ett 60 meters lopp när de kommer till toan.)
FAaaan sa jag inne i mitt huvud.
Detta är sånt jag inte gillar.
Men är det panik så är det.

Då finns det två val!
1. gört så fort som möjligt! då kankse ingen fattar vad man gjort!
2.låtsas att du tar en dusch och parfymerar dig ordentligt efter...

Tvåan gick bort ,tyvärr!!!! det fanns inte en parfymflaska i närheten.
Mina ögon hade snurrat runt i huvvet för att de letad efter något som luktar gott!

Det var bara att släppa efter och gilla läget.
Detta skulle inte gå fort!
då kankse det är bättre att sitta tills alla går?!

men när går alla då?!??!!?

usch, sånt här är en pärs!
varför ska man behöva gå på toa nånannanstans än hemma?

jag tog mig ut lite generad, tyckte att alla tittade på mig och sen på klockan...
jag mötte en av lärarna och får för mig att jag måste säga något.
-ojoj, jag har onti magen sa jag lite tyst
-NÄJ, är du lös också eller? skriker hon ut

Det var inte följdfrågan jag ville ha!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha....maste alla hora eller??!!
Stackars dig,i London gick ni ju aldrig! Vi ses snart! Acropolis,here we come! Kram M

Anonym sa...

Hahahahahaha........
kram Marre