fredag 14 november 2008

flörta

Såg ett teveprogram med Josefine Sundström, Blossom och en SvD dam.
de fick moralisk frågor av hon på teve som jag glömt namnet på.
en av frågorna var:
ska man flörta?
får man flörta?

Det var så skönt!
Josefine Sundström satte ord på allt som jag känner.
Ibland känner ajg mig som ett UFO, ensam om mina tankar..

jag gillar inte att flörta!
och jag vill definitivt inte bli flörtad med!
ser jag att nån visar lite intresse så slår jag armarna kring bröstet och vägrar titta dit.
för tänk om han tror att jag är intresserad.

självklart har jag gillat att flörta!
när jag är singel.

jag gör inget mot adde som jag inte skulle vilja att han gör mot mig.

tycker inte att det passar ihop förhållande och sen ut och flörta...

Om/när nån flörtar med mig känner jag som om jag förråder Adde.
och det är ju det sista jag vill.
att jag skulle flörta det finns liksom inte på världskartan.

Jag tror man utsätter sitt förhållande för alldeles för mycket slitningar om man måste ut och få uppmärksamhet av andra.

Jag vet att jag vill ha Adde och jag kämpar för att vi ska ha det bäst!
så vi inte vill vara ifrån varann.

men börjar jag eller han springa runt och flörta för att känna mig uppmärksammad eller vad det nu folk gör det för då tror jag att vi har börjat spika i spiken i kistan.

fy vad jag är tråkig tycker nog många
men jag är riktigt lycklig i mitt förhållande.
det betyder mest!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Håller helt med dig, för om man redan är i ett förhållande...varför leta någon annanstans? Eller vänd på det, varför nöja sig med ett förhållande, som inte är tillräckligt!? Sen om man anses tråkig eller inte.... man sover iaf gott om natten! Kramkram

Anonym sa...

Ett ämne som som väcker starka känslor. Håller med dig fullt och fast! Känner att jag måste skriva om det själv. Måste välja orden bara innan så jag inte bara skriver helvete, fan och djävlar. På en pinne. Adde

Olle sa...

Hmm...svårt. Det är ju skillnad på flörta och flörta oxå... Flörta för att få nån sorts sexuell bekräftelse eller för att få sex är ju inte så värst passande i ett förhållande.
Medans däremot lite oskyldigt, vänskapligt, skämtsamt, öppet, "glimten i ögat-flörtande" kan vara kul för att få en att bli glad. Vilket i sin tur kan få en att bli ännu kärare i sin partner... hmm..nu vet jag inte riktigt hur jag ska förklara för det låter bara förvirrat..haha.. :P
Hoppas du fattar iaf!? :)

Vickiehickietorian sa...

jag förstår! men jag är rädd för att börjar man bli glad för sånt finns en stor risk att man gärna vill ha mer sån uppmärksamhet.
för jag ahr svårt att tänka mig att det i slutänden får en att bli mer kär i ens partner för att man flörtar med andra...
men jag är inte ett facit.
vet bara att jag inte vill ha det så.
så flörta på du!
men inte med mig! hahahaha

Olle sa...

Haha...nädå!! Varför skulle jag vilja flörta med DIG av alla människor??? ;)

Jag förklarade nog lite konstigt..för jag vet nog inte riktigt hur jag menade... Men jag vet iaf att det är skillnad på flört o flört! :)