torsdag 13 november 2008

som en bärplockare


jag hörde på radion när de pratade om svenska björnar.
Vi har den mest framstående björnforskningen i världen så det kommer folk från överallt för att ta del av den forskningen.

Vi har sms sändare på nästan alla björnar.
D v s att björnen skickar sms stup i kvarten som talar om var den är.

Det som mest satte sina spår i mig är!

De gör testar med jämna mellanrum på björnarna och fresten nästan alla vilda djur i Sverige.
Det fiffinurliga med testen är att det går ut på att se hur farliga de är.

LÅter farligt men det är underbart för mig!

För eftersom de ser exakt var djuret befinner sig så släpper de ut några av forskarna som får agera bärplockare.
De går alltså omkring och låtsas att de plockar bär men vad nallen inte vet är att de ser på smset var björnen är så de försöker gå så nära björnen som möjligt för att se vad som händer och det finns ett gäng backupp forskare som ingriper om björnen angriper.

De har aldrig nånsin sett en björn!
de kommer inte i närheten av björnen.
Björnen avlägsnar sig utan att de har sett skymten av vild djuret.

bara genom att låta som vanliga bärplockare!

Gissa om jag går omkring och låter som en bärplockare.
till slut blir jag så slut i huvudet för att ja inte kan komma på fler sätt som bärplockare låter...

Inga kommentarer: