fredag 23 maj 2008

svordomar

man ska inte svära!
man ska inte svära!
det är fult att svära!
usch å fy!
Gå och såpa tungan!


Adde är den som inte svär.

Helst ska ingen svära i hans närvaro, jag tror att han tror att hans öron ska gå sönder, vaxproppen öka i storlek och tinnituss slår till ordentligt och att han får hår på tungan om någon säger fula svordomar i hans omedelbara hörnärhet.

Och så när det går åt skogen för Adde då hör man de allra mest barnsliga rabbelramsor... helt oförståeliga.t ex.

Rubens raka ruck!
Rubens raka ruck.x 10

eller
orp, orp orp!
fiskpitt!

Fattar ni?!
karln är verkligen ur balans, inget går som han vill att det ska...

spiken har vikt sig, brädan är sågad åt fel håll när den ska geras, tån är bombad rätt in i stolsbenet, huvveknoppen är skalperad efter en kollision med dörröppningen m.m.

då kommer detta sammelsurium ur hans trut.
rubens raka ruck?!

De flesta tycker att det är jättekul att lyssna på honom.
Jacob håller på skratta sig hes när han hör Addes galna uttryck.

Jag börjar tycka att va fan!
alla som hör vet ju vad han menar.
svär då!

När allt går åt helvete kan man lika gärna låta alla få veta det!

Istället för att försöka bilda egna ord och rimma eller använda sig av alliteration på låtsasorden som sprutade ur en ilsken käft.
Och tro att nu har jag gjort något bra!
Min värld kollapsade men inte ett fult ord hördes.

Men hur ska nån då veta att det faktiskt var så illa som det var då?



Jag tycker att det är tillåtet att svära när det inte går något vidare.

men att svära mitt i meningar för att ge en bättre förklaring till hur knäpp,ful, dum någon är o.s.v.
Det är inte ok. tycker jag då

Men att få svära sig blå när man sparkat in tån i dörren det vill jag!
I massor och gärna högt så alla vet att;
Nu har det hänt något!

Fast jag tycker verkligen inte att det låter bra om Vigg och Juliana svär!Då knyter det sig i magen och jag får väldigt dåligt samvete....


1 kommentar:

Annis sa...

Att komma på en massa rim och ramsor i "stridens hetta" tycker jag verkar väldigt smart och sannsat. Själv hinner jag inte tänka och då kommer det riktiga fulingar. Är jag ensam så vill ingen höra för då är det om möjligt, ibland ännu fulare ord som haglar ur truten. Det känns liksom skönt....

Trevlig helg..