onsdag 28 maj 2008

Elaka mamman

Jacob hade missat ett prov i snickerier eller vad det nu hette och kanske lite spackel och verktyg.

Han fick på sig tom idag att göra detta prov.
Och jag har legat på.
och jag har legat på.
och igen.

Igår ville han att jag skulle skicka hans papper med tåg till sala för han ville plugga där.
nej! sa jag

och sa att han skulle komma hem och ville inte.
och jag ville men inte han.

Till slut sa han att han pluggat på det så mycket så han kunde det.
(och att han hade pluggat det visste jag men jag visste inte om det var tillräckligt)

och jag orkade inte tjata och gnata
så jag sa resolut
-jag hänger dig om du inte få godkänt så la jag på luren

Nyss ringde telefonen
-mamma, du behöver inte hänga mig. fast du kanske vill det ändå....

det vill jag ju inte och hade inte gjort det heller om han inte blivit godkänd men jag tappade orken totalt...

skönt!


snart är det sommarlov

Inga kommentarer: