onsdag 28 maj 2008

Morgonpigg

Luis är den sorten som har väldigt svårt att komma upp på morgonen.
Vi får knacka på både en och två gånger...
jag skojar inte

Idag jobbar jag morgon.
VIlket innebär att min klocka ringer vid 4,45 tiden...
jag vaknade utan klocka och hörde ljud nerifrån...

Funderade om Luis gick i sömnen....
Började undra om jag försovit mig,

Kollade klockan och jo då mycket riktigt klockan var arla!

TIllslut hör jag att han går uppför trappen.
Hmmmm?
går han i sömnen? varför går han då upp till vårt sovrum???
Så står han där helt villrådig i dörröppningen
-ska ni inte gå upp?
-jo? men min klocka har inte ringt än...sa jag lätt fundersam
du vet att klockan inte är 5 än?
-joho, hon är snart 8 sa Luis lite orolig på stämman
-äh, nej hon är snart 5
-nehej! jag måste gå ner och kolla sa han och försvann lika snabbt som han dök upp

Jag gick upp och mötte honom nere, under klockan han tittade på mig med ett förläget leende...

-jag tyckte att hon var mer....
-Gå upp oc hlägg dig det är ju en stund tills du ska gå upp sa jag när han förvirrat snurrade ett varv på köksgolvet.
-ja sa han och förvsvann tyst in på sitt rum..

Jag tror han t o m hunnti ätit frukost...

1 kommentar:

Anonym sa...

Fy va jobbigt hoppas han kunde somna om