onsdag 28 maj 2008

kvinnlig

Idag har jag börjat med nya uniformen!

JAjo, den är helt ok!
jag gillar hellre svart än mörkblått som jag ibland tycker ser ut som om man tror att man har svart på sig...
Och tänk, det värsta... ha mörkblått och svart tillsammans.
Det ser verkligen ut som man är halvblind eller iallafall färgblind...

Det om det.

Jag har begåvats med en väldigt kvinnlig kropp.
Midja och höfter och lår.
Det är bara det att det är sällan kläder är skapta för såna kroppar.
De som skapar tror att vi tjejer ser ut som killar.
Eller de vill att vi ska se ut som killar
Slanka lår och ingen direkt midja.

Och jag skulle vilja se ut så! jag lovar!
tänk att dra på sig ett par brallor som inte smiter åt runt lår och höft...

Idag har jag nya kjolen på mig.
Den är helt ok, lite lång och ful.
med veck mitt fram...( say no more)
Men den är inte heller gjord för midja och höft.
Denna kjol blir kortare och kortare ju mer dagen lider.
Den åker upp i midjan och hakar upp sig på höfterna och de rundade låren.

Och stjärten, Stjärten! den blir bara plattare och bredare.
snart har jag ett äkta spionarsle!

Så folk måste undra vad jag går och tränar för danssteg.
för jag försöker få kjolen att halka ner, ur midjan och neråt igen.
Jag tar ett stort andetag men inte djupt och bystar upp mig för att det blir så när jag drar in magen åsså vrider jag mig lite snyggt medan jag tar med händerna i sidosömmarna och ålar mig upp i kjolen.

5 kommentarer:

Olle sa...

Låter som en riktig drömoutfit! :)
Finns inget värre än att behöva jobba i kläder som inte sitter bekvämt....

Men jag tycker du ska vara stolt över att du ser ut som en kvinna och inte som en pojke! ;)

Olle sa...

Förresten...vad är ett spionarsle?????? Har faktiskt aldrig hört det uttrycket...är det Vicktietorianskt eller allmänt? :)
Mummelbyxor har jag iaf hört talas om..

Vickiehickietorian sa...

hahah! spionarsle.. det är en platt häck som kan trycka upp sig mot väggar och kika runt hörnet..
eftersom arslet är platt så sticker man inte fram...

Anonym sa...

Hahahahaha...

Cissibitar sa...

Hahaha, sträck på dig kvinna! Du ska verkligen vara stolt över din kropp och din hållning.
Pok