tisdag 20 maj 2008

hårdekoration

jag brukar sätt upp håret i någonslags tofs, bulle, knut mitt på huvvet när jag går och skrotar här hemma.
Det gjorde jag även denna morgon.

Skulel tvätta fejjan och böjde mig fram över handfatet.
torkade ansiktet och gick ut och satt mig här, framför datorn och förberdde mig på en prommis med doggen.
Klär på mig och går förbi spegeln slänger ett getöga.
och ser att det tydligen har fastnat en tandborste i burret när jag tvättade trynet.
Snyggt!
Den hängde så fint där, men borsten inne i håret och handtaget hängde så dekorativt utmed skulten
och vilken tur att jag upptäckte det!
hade nog sett kul ut om jag träffat någon..

2 kommentarer:

Olle sa...

Ett foto på dig med denna hårprydnad hade ju varit kul... :)

Vickiehickietorian sa...

jag vet! men jag glömde det! sen känns det inte så kul att återigen stoppa in "nåns" tandborste i burret bara för att ta kort...