torsdag 29 maj 2008

planera

jag är ingen planerare.
tycker att det löser sig ändå.
sen brukar det faktiskt göra det också.

Vi ska ju till Wallmans på lördag och vi ska även på hotell.
jag har inte lagt mig i varken val av datum, hotell eller mat.
jag hänger mer på.
jag är glad oc hnöjd att det här blir av!
Ser verklgien fram emot denna helg.

Så har vi en på jobbet som just nu jobbar nästan heltid på att leta adresser, bussnummer, tunnel banetider och sträcker vs tider.
om vi hinner ta den bussen och var den kankse stannar och hon sliter på!Jag är helt fascinerad, tycker det är underbart att någon vill orkar och gört?
Har aldrig i mitt liv varit med om så noggrann planering.
Jag kännerm ig trygg.
Idag frågade hon mig vid några tillfällen vad jag trodde om tiderna oc hadresserna och busshållsplatserna.
och jag sa
-jaa,du, det där löser sig. jag brukar itne kolla up sånt där. det går att fråga sig fram.äh, det löser sig.

Tänkte en stund tyst för mig själv..
ivärsta fall får vi väl ta en taxi eller så...

Då har hon nog lackat ur lite på mig
för hon vänder sig till mig och säger.
- tänk om jag fick göra så någon gång oxå! bara ta för givet att någon annan gör saker åt mig! hon fräste lite grann
-men gör det då! jag lovar att löser sig! jag har inte räknat med att du ska göra det här! vi kommer komma fram dit vill! sa jag

men hon tyckte nog att jag var too much.
Synd!
för det var inte det jag menade.
Jag tycker allt blir lite roligare och mer spännande om allt inte är så planerat.

men är ledsen om hon trodde att jag bara sitter och förväntar att andra ska sköta allt så jag slipper.
Jag har ju nästan hållt mig lite undan för att inte störa henne i hennes enorma jobb.
Trodde att hon ville göra det där

Vi kan jättegärna åka på mitt sätt och jag garanterar att vi kommer komma fram..... under mycket fniss

1 kommentar:

Anonym sa...

Ha det så bra på Wallmans där är det så skoj varit där några gånger mycket trevligt