torsdag 22 maj 2008

dille

Vi pratade om att bli snurrig av medikament.

Jag har ju gått på starka piller när jag skulle gå till tandläkaren.
Jag var som gele hela jag efter en tablett...

För fler år sen skulle Adde anställningsintervju och kv'llen innan brakade hans nervsystem samman.
Han blev så ohyggligt nervös.
han kunde i sova åp hela natten.
Jag började jobba kl 6 på morronen, han satt fortfarande och skakade framför teven och undrade hur det skulle gå..
på förmiddagen var han dessutom alldeles illmående av sömnbrist så jag sa att han kunde ta en av mina superstakra piller imedicinskåpet.
-men ta bara en halv sa jag för jag visste ju hur starka de var.
10 min senare ringde han
-åhhhhhhhhh,åh vad skönt det här var! jag mår så bra hörde jag en mycket luddig och lycklig röst i luren
-ja, vad skönt försök sova nu då, du ksa ju dit kl 16 så du hinner sova ett tag iallfall sa jag
-duuu, jag tror att jag tar den andra halvan också hör jag adde mumla fram
-nej, det tycker jag inte, tror inte att du behöver det!
-joooo ett lyckligt ljud ur luren...
-ja. men tar du den andra halvan så får du ta det på eget ansvar sa jag.

Strax därpå slutade jag och cyklade hem.
När jag kom innanför dörrn hör jag någon som snyftar högt!
-adde?!
-tåraran sprutade ur ögonen på honom och han var helst förstörd.
-men vad är det som hänt? säger jag jätteoroligt..
-det är så lyckligt! titta säger han och pekar på teven.
Där står Oprah med en familj och alla kramas och gråter
-jaa, åh vilken tur! oprah hjälpte dem! det är så lyckligt, de fick träffas igen! titta!.


Jag tittade på teven och sen på Adde, tårarna rann men jag tror att Adde grät mer än familjen på teven

Jag tog honom i handen och la honom i sängen.

Han som aldrig förstått hur jag kunde titta på ett oprah program...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det där är så skoj stackars Adde, men du var bra luddig du också när du ramla av stolen när vi åt mat, i och för sig i trädgården men va vi skrattade det var när du bröt tån om jag inte minns fel och hade ätit starka mediciner hi hi

Olle sa...

Garvar så jag nästan pinkar på mig!! :D
Adde rules!!