tisdag 20 maj 2008

dassigt

vi har en,EN pytteliten tjotta här hemma.
och vi är 6 personer som bor här.
Det kan bli köbildning...
Vi hålelr på bygger en liten toa på övervåningen.

Igår kväll bubblade det till igen, jag som trodde att det var över.
och toan var upptagen.
Då kan man hålla sig för skratt!
jag lovar.

Men så finurligt det nu är så har vi utedass.
3 hål på raken, rätt ner i marken...
Det är jättebra... att kunna skicka ut andra!
för jag gillart inte!
Jag gillar ännu mindre när småttungarna går dit..
stå och torka dem i baken samtidigt som man tittar ner i hålet...
och av nån anllednign tycker jag att det brukar blåsa upp i stjärten när man placerat den där.
och det känns inte så lustigt att få små vindpuffar upp i ansiktet från dassmarken...
Så jag håller ju på att dö av syrebrist de gågner det inträffat att barnen har gått dit när inte pappa är hemma...
jag håller andan tills jag är blå

Igår var det ett måste!
Fick fart på den stackars mannen.

-Adde! jag måste på dass! NU!
-jaha? mumlade han medan han skcikar sms.
-du måste följa med mig! jag törs inte gå dit själv!
-jaha? mumlade han igen.
-men kom då! det är bråttom! NU!!! sa jag lätt hysteriskt.
-jaja... han stoppade noga in fötterna i träskorna
-men spring då! skynda dig! du måste gå in där först och kolla så det inte är något djur där nere! spring!
-jamen, springer jag så åker fötterna ur skorna...sa han med ansiktet fortfarnade nere i mobilen.

Till saken hör att jag en gågn såg att dassdörren stod öppen.
jag gick dit för att stänga dörrn.
När jag var där kikade jag in och såg att ena dasslocket låg bara på till hälften.
Gick in tog tag i locket för att lägga det tillrätta.
Då hör jag att det är ett monster där nere.
Jag slog ner locket på sin plats och hör att det skriker och något försöker hoppa upp där nu locket låg på!
jag sprang och skrek på min kära lilla Adde (som antagligen lever ett rätt spännande liv tillsammans med mig inser jag)
Han kom till undsättning.
Det visades vara en av katterna som råkat trilla ner.
och han var hysterisk för att han blev instängd.
slutet gott och allting gott.
Men det satte sina spår i mig då.
Därför vill jag gänra att någon kikar ner i dass innan jag sätter ner mina just nu ack så blåa skinkhalvor.

Det var ingenting eller inget större levande djur där nere igår kväll.
Så jag slog mig ner.
och tycker att det är ju faktsikt rätt trevligt där!
-Adde är du kvar?
-ja...
-kan du vara så snäll att gå lite längre bort...
-jaha, vaddådå? hör jag honom utanför dörrn..
-jo, det låter ju så när man träffar marken.. kan du bara gå lite längre bort och sjunga lite är du snäll. och titta inte in. ber jag så fint
-varför skulle jag vilja titta in när du sitter där och gör ifrån dig? säger han medan han rör sig lite längre bort...

Det är ju ett helt företag att gå på dass!

2 kommentarer:

Anonym sa...

He he gillar inte heller dass läskigt att inte veta vad som finns där nere under en :P i ock för sig har det ju hänt att råttor kommit upp ur toastolen men händer det så är jag död i samma stund så då görè inget

Olle sa...

Tack för ett gott skratt!! :)